ကာခ်င္း ဟူသည္....

“ ျမင္စိုင္းေရႊေျမ ပန္းသင္းေခြ၊ ပင္ေျခခ်ံဳထက္ႏြယ္၊ ခ်ံဳထက္ႏြယ္။ ေတာင္ေလရႈန္းရႈန္း မိုးခတ္အုန္း၊ ကင္ပုန္းပြင့္ခ်ီခ်ယ္၊ ပြင့္ခ်ီခ်ယ္။ ႏြယ္ပန္းခြာညိဳပြင့္ေပလို၊ ျပာသို ေဆာင္းလလယ္၊ ေဆာင္းလယ္။”

 

ရိုးရာေလး ပရိသတ္ေတြအားလံုး ဒီကာခ်င္းကို ၾကားဖူးၾကမယ္၊ ဖတ္ဖူးၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ေမ့သြားသည့္တိုင္ေအာင္ေပါ့ေလ.. ဟုတ္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းျမန္မာကဗ်ာ လက္ေရြးစင္ထဲက ျမင္စိုင္းေရႊျပည္ ကာခ်င္းပါ။ ကာခ်င္းဆိုတာ လက္ယာလက္ကဓား၊ လက္ဝဲလက္ကကာကိုကိုင္ၿပီးကရဆိုရတဲ့သီခ်င္းဆိုတာလည္း ဆယ္တန္းမွာ အသည္းအသန္ေတြ က်က္ခဲ့ရလို႔ မွတ္မိၾကဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ကာကတယ္ဆိုတာဟာလည္း တစ္ဘက္က ဓားကိုကိုင္၊ တစ္ဘက္က လက္နက္ကိုင္ၿပီး ကရတဲ့ စစ္ေရးေလ့က်င့္မႈတစ္မ်ိဳးပါပဲ။

ဒီလို စစ္ေရးေလ့က်င့္မႈမွာ သီဆိုရတဲ့ စစ္သီခ်င္းကို ကာခ်င္းလို႔ေခၚၾကပါတယ္။ ကာခ်င္းကိုေတာ့သိပါရဲ႕ ကာကဘာလဲဆိုလို႔ ေမးလာခဲ့ရင္ ကာဆိုတာ ဒိုင္းပဲလို႔ပဲ ေျဖရမွာပါ။ သစ္သား ဒါမွမဟုတ္ သတၱဳတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အဝိုင္းပံု၊ ဘဲဥပံု၊ ေလးေထာင့္ပံု၊ ေလးေထာင့္ကိုမွ ခပ္ရွည္ရွည္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အျပားကို ကာလို႔ေခၚပါတယ္။ ကာကိုေတာ့ ရန္သူရဲ႕ ေလးျမားလက္နက္ဒဏ္ကေန ကာကြယ္ခုခံရာမွာ သံုးပါတယ္။ ကာကပြဲသဘင္ေတြမွာေတာ့ စစ္သည္ေတြက ကာနဲ႔ ဓား၊ လွံလက္နက္ စတာေတြကို စြဲကိုင္ၿပီး ကာခ်င္းေတြကို သီဆိုေအာ္ဟစ္လို႔ လက္မ်ားေျမွာက္တန္းျခင္း၊ ေဝွ႕ယမ္းျခင္း၊ ေျခကို အကြက္က်က်ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္း၊ ခုန္ေပါက္ျခင္း၊ ေဆာင့္ျခင္း စတာေတြကို အကြက္ညီညီ၊ အခ်က္က်က် အားမာန္အျပည့္နဲ႔ ကခုန္ရပါတယ္။ ဒီကာသဘင္ေတြမွာေတာ့ ပုဂံေခတ္မွာေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ စည္ႀကီးေတြ၊ တံပိုး၊ ခရာ၊ တံျမာ၊ တံရွည္ စတဲ့ တူရိယာေတြအျပင္ ႀကီးမားလြန္းလွတဲ့ ေမာင္းႀကီးေတြ၊ လင္းကြင္းႀကီး ေတြကိုလည္း သံုးစြဲခဲ့တယ္လို႔ မွန္းဆယံုၾကည္ရပါတယ္။

ကာခ်င္းအေၾကာင္းကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပင္းယေခတ္အေၾကာင္းက မျဖစ္မေနကို ထည့္သြင္းရမွာပါ။ ပင္းယေခတ္ဟာ ပုဂံပ်က္ၿပီးေနာက္မွာ ျမင္စိုင္း၊ ပင္းယရယ္လို႔ ေပၚလာခဲ့ေသာ္ျငား အေတာ္ကို တိုေတာင္းလွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီတိုေတာင္းလွတဲ့ ပင္းယေခတ္အတြင္းမွာပဲ ကာခ်င္း၊ တ်ာခ်င္း၊ ရတု၊ ေက်ာက္စာေတြနဲ႔ ကာအကေတြ ေပၚထြန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ စာေပေတြက တစ္ဆင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ျပႏုိင္တယ္ဆိုတာ ယံုတမ္းစကားလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ သုေတသနပညာရွင္ေတြ၊ သမိုင္းပညာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္ လက္ခံထားရတဲ့ စကားတစ္ခုပါ။ ကဲ.. ဒီလိုဆို ကာခ်င္းေတြကေန ပင္းယအေၾကာင္း ဘာေတြသိရသလဲ.. အေသးဆံုး ဥပမာ တစ္ခုကို ျပပါမယ္။ အမည္မသိလူတစ္ေယာက္ေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ ဒီကာခ်င္းထဲမွာေတာ့ ပင္းယေခတ္ မိန္းမပ်ိဳတို႔ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈကို ဒီလိုေတြ႕ရပါတယ္။

“ ခါးပတ္ေတာ္မွာ ေရႊခ်ည္စံု၊ မႈိင္းလံုးေရႊဝတ္လံု ၊ မလံုသာခ်မ္းေအး” ပါတဲ့.. ။ ပင္းယေခတ္ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုကို ဟာသေလးေႏွာၿပီးတင္ျပထားတာပါ။

သီဟသူရဲ႕သားေတာ္ ေက်ာ္စြာမင္းလက္ထက္ (ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာ) မွာေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ပဲ ကာခ်င္းေတြကို ေရးဖြဲ႕သီကံုးလို႔ ကာသဘင္ေတြမွာ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ စစ္ေရးစ္ရာမွာ တက္ၾကြတဲ့ စစ္ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့အေလ်ာက္ သူ႕ရဲ႕ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ကို သူကိုယ္တိုင္ေရးသားသီဆိုခဲ့တဲ့ ကာခ်င္းမွာ ခုလိုေတြ႕ရပါတယ္။

“က်ံဳးနက္ေရ၊ ျမိဳ႕ေျခအျပည့္သား၊ ေတဟူသည္ကား၊ တြားရွည္ေက်ာ္ျပန္႔ပြား၊ ေတဟူသည္ကား၊ ဆယ့္တစ္ရြာအျခား၊ ေဒဝေက်ာ္ ထင္ရွား” ရွမ္းညီေနာင္ သံုးပါး အမွဴးျပဳတဲ့ ေတရွမ္းတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းဟာ လယ္ကြင္းဆယ့္တစ္ရြာသာမက နတ္ျပည္၊ နတ္ရြာထိပါ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေက်ာ္ၾကားတယ္လို႔ တင္စားဖြဲ႕ဆိုခဲ့ျခင္းပါ။ စစ္ဘုရင္မို႔ စစ္ေသြးေတြခ်ည့္ ျပည့္ေနတာမဟုတ္ဘဲ ႏူးညံ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏွလံုးသားကိုလည္း ျမင္စိုင္းေရႊျပည္ကာခ်င္းမွာ ေတြ႕ရမွာပါ။ အလွအပတရားကို ခံစားတတ္၊ ေဖာ္ညႊန္းတတ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏူးညံ့တဲ့ႏွလံုးသားနဲ႔ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ တက္ၾကြတဲ့ စစ္ဘုရင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ခက္ထန္မာေၾကာတဲ့ စိတ္ဓာတေတြ ေရာယွက္လို႔ ယွဥ္တြဲျပသ ျမင္သာေစတဲ့ ကာခ်င္းတစ္ပုဒ္ပါပဲ။ စာေရးသူဆိုရင္လည္း ဒီကာခ်င္းကို စၾကားဖူးတဲ့အခ်ိန္မွာ ပါးစပ္က အသံထြက္ဆိုရင္း အလိုလိုေနရင္း ေပ်ာ္လာ၊ ျမဴးလာၿပီး စိတ္အားတက္ၾကြလာလို႔ ဒီျမင္စိုင္းေရႊျပည္ ကာခ်င္းဟာ စာေရးသူအႏွစ္သက္ဆံုး ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဆိုလို႔ကလည္း ေကာင္းတာကိုး…။ တကယ္တမ္းေတာ့ ဒီျမင္စိုင္းေရႊျပည္ ကာခ်င္းဟာ စာေရးသူတို႔ သင္ရသေလာက္ေလးနဲ႔ ၿပီးဆံုးသြားတဲ့ ကာခ်င္းမဟုတ္ပါဘူး။

ဒီကာခ်င္းထဲမွာ အဲဒီေခတ္ကျဖစ္ခဲ့တဲ့ တာတာတရုတ္ေတြနဲ႔ စစ္ပြဲအေၾကာင္းေတြ၊ ဘယ္လိုတိုက္ခိုက္ခဲ့ရတယ္ဆိုတ့ဲ ပံုရိပ္ေတြ ပါဝင္ေနပါေသးတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးရဲေဒြး စကားကို ငွားေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ “ သူ႕ေခတ္နဲ႔သူ႕အခါ၊ သူ႕ပညာနဲ႔ သူ႕အထာ၊ သူ႕နည္းနဲ႔ သူ႕ဟန္၊ သူ႔ပံုစံနဲ႔ သူ႕သ႑ာန္ေတြနဲ႔ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ကာခ်င္းေတြဟာ ရိုးရွင္းေပမယ့္ အဓိပၸာယ္ ေပၚလြင္ျပည့္ဝထိေရာက္လွေပသည္” လို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုသုခုမ ပညာရပ္ေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ေျပာင္ေျမာက္လာခဲ့ၾကတာပါ။ လက္လွမ္းမီသေလာက္ ပ်ဴေခတ္မွာ အဆို၊ အတီး၊ အက ပညာရပ္ေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ေပမယ့္ ပ်ဴဂီတသံစဥ္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ပါၿပီ။

ပုဂံေခတ္မွာလည္း အဆို၊ အက၊ အတီးနဲ႔ တူရိယာေတြ ဆက္ၿပီးတီထြင္ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း အင္းဝ၊ ေတာင္ငူ၊ ေညာင္ရမ္း၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္တိုင္ေအာင္ ျမန္မာ့အႏုသုခုမ သဘင္ပညာရပ္ေတြ အရွိန္မပ်က္ဘဲ ဆက္လက္ေပၚထြန္းေစဖို႔အတြက္ ပင္းယေခတ္က လမ္းခင္းေပးခဲ့တယ္ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ကာခ်င္းေတြ တိမ္ျမွဳပ္သြားခဲ့ေပမယ့္ ပင္းယေခတ္ရဲ႕ ျမင့္မားတဲ့အႏုပညာရပ္ တစ္ခုအျဖစ္ ကာခ်င္းေတြ ျပန္လည္ထုတ္ေဖာ္ရင္းျဖစ္ေစ၊ ကာခ်င္းေတြ ျပန္လည္စပ္ဆို၍ျဖစ္ေစ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၾကေစလိုပါတယ္။ ပင္းယရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး၊ ေခတ္အေျခအေန၊ စစ္ေရးအေျခအေနကို ျမင္သာထင္သာျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ဒီကာခ်င္းေတြဟာ အဖိုးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ လက္ရာမြန္ေတြပါ။ ဒီလို အႏုသုခုမ ပညာရပ္ေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔က စာေရးသူတို႔အားလံုးရဲ႕ တာဝန္ပဲ မဟုတ္ပါလား.. ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ ေျမာပါရင္း ကိုယ့္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈေတြပါ ေျမာပါမသြားဖို႔၊ မေပ်ာက္ပ်က္ ၊ မတိမ္ေကာသြားေစဖို႔ ႀကိဳးစားထိန္းသိမ္းလိုက္ၾကရေအာင္လို႔ တိုက္တြန္းရင္း…။

Angelic Demon ( ရိုးရာေလး)