သင္ဦးခ်၍ အမွ်ေဝရာ (စာေပဗိမာန္ ဝတၱဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္ ဒုတိယဆုရဝတၱဳတုိ)

ကေလာင္ရွင္ မင္းထက္ျမိဳင္ရဲ႕ "သင္ဦးခ်၍ အမွ်ေဝရာ" အမည္ရ စာေပဗိမာန္ ဝတၱဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္ ဒုတိယဆုရဝတၱဳတုိ ရသစာေပခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြအတြက္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ယခုတစ္ပတ္ေဖာ္ျပေပးလိုက္တာက ဝတၱဳရဲ႕အပိုင္း (၁) ျဖစ္ျပီး အပတ္စဥ္တနလၤာေန႔တိုင္းမွာ က်န္ရိွတဲ့အပိုင္းေတြကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးသြားမွာျဖစ္လို႔ ေစာင့္ေမ်ွာ္အားေပးၾကဖို႔ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါရေစ။ ဖတ္ရွုခံစားၾကည့္လိုက္ပါဦး...။

သင္ဦးခ်၍ အမွ်ေဝရာ

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္ကေလးတြင္ နန္းေတာ္ဦးဆိုသည့္ ေစတီေလးတစ္ဆူရွိေလသည္။ ေစတီ၏ ထီးေတာ္ကို တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက မိုးႀကိဳးပစ္ခံခဲ့ရဖူးသည္။ ထိုသို႔ မိုးႀကိဳးပစ္ခံထားရသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ရပ္ကြက္အတြင္းေနထုိင္သူမ်ားက မိုးႀကိဳးပစ္ဘုရားဟုလည္း ေခၚၾကသည္။ အက်ယ္ အဝန္း ေပ ၆၀ ပတ္လည္ခန္႔ရွိေသာ ပရဝုဏ္အတြင္း၌ တည္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ကပ္လွဴထားေသာ ေရႊေဆးသကၤန္းမ်ားသည္ အခ်ဳိ႕မွာ ကြာက်ေန၍ အကြက္ကေလးမ်ားျဖစ္လ်က္ရွိသည္။ ထီးေတာ္မွာ အနည္းငယ္ေစာင္းေနသည္။ ေဖာင္းရစ္ေတာ္တြင္ အပင္ငယ္ေလးမ်ားက စိမ္းစိမ္းစိုစိုျဖင့္ ေပါက္ေရာက္လ်က္ရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ငွက္ကေလးမ်ားက ယင္းအပင္ငယ္ေလးမ်ားေပၚတြင္ အသိုက္ကေလးမ်ား ေဆာက္လုပ္ထားတတ္ၾကသည္။

နန္းေတာ္ဦးေစတီ၏ ေတာင္ဘက္တြင္ ပိုင္ရွင္ရွိသည့္ ေျမကြက္ႀကီးတစ္ခုရွိသည္။ ယင္းေျမကြက္ကို ဝယ္ယူထားသည့္ ပိုင္ရွင္သည္ ေငြပိုလွ်ံ၍ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္းကို ေျမကြက္၏ အလယ္ရွိ မန္က်ည္းပင္အႀကီးႀကီးက သက္ေသျပေနသည္။ ေျမကြက္အတြင္း၌ ေပါက္ေရာက္လ်က္ရွိေသာ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္း မ်ားသည္လည္း ေတာႀကီးတစ္ေတာ ေျပာင္းေရႊ႕ထားသကဲ့သို႔ပင္ ရွိေနသည္။ ထုိသို႔ ပိုင္ရွင္က ပစ္ထားေသာ ေျမကြက္ကို အမႈိက္ပံုႀကီးအျဖစ္လည္း ျမင္ႏုိင္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ရပ္ကြက္အတြင္း ေနထုိင္သူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ယင္းတို႔၏ အမႈိက္မ်ားကို မသိမသာျဖင့္တစ္မ်ဳိး၊ သိသိသာသာျဖင့္ တစ္ဖုံ စြန္႔ပစ္တတ္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ေစတီ၏ အေနာက္ဘက္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္တြင္ ကတၱရာလမ္းမ်ားရွိသည္။ အေရွ႕ဘက္တြင္ လူေနထိုင္သည့္ အိမ္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နန္းေတာ္ဦး ေစတီသည္ ၾကက္ေျခခတ္လမ္းပံုစံ၏ ေထာင့္ေလးတစ္ခုတြင္ တည္ရွိေနၿပီး မုခ္ဦးမ်ားကို အေနာက္ဘက္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္တြင္သာ တည္ေဆာက္ထားသည္။ အုတ္တံတုိင္းမွာလည္း လမ္းမ်ားဘက္ႏွင့္ လူေနအိမ္ဘက္၌သာ ကာရံထားၿပီး ေျမကြက္ဘက္တြင္ ကာရံထားျခင္းမရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမကြက္ဘက္မွ အမႈိက္မ်ားႏွင့္ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းမ်ားသည္ ေစတီပရဝုဏ္ကို ကူးစက္လ်က္ရွိသည္။
နန္းေတာ္ဦးေစတီကို အေရွ႕ဘက္အရပ္ခပ္လွမ္းလွမ္းႏွင့္ ေတာင္ဘက္အရပ္ခပ္လွမ္းလွမ္း တို႔က ဖူးေျမာ္လွ်င္ မျမင္ႏိုင္။ လူေနအိမ္မ်ားႏွင့္အပင္ႀကီးမ်ားက ကြယ္ထားသည္။ ျမက္ရိုင္းပင္ႀကီး မ်ားကလည္း ေစတီေတာ္ကို ကာရံထားသည့္ အုတ္တံတိုင္းမွ ကတၱရာလမ္းမ်ားအစပ္အထိ အျပည့္ေနရာယူထားၾကသည္။ ပရဝုဏ္အတြင္းရွိ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းမ်ားကလည္း ေျမကြက္ လြတ္ႀကီးထဲမွအပင္မ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ ေပါက္ေရာက္လ်က္ ရွိသည္။ ေစတီပရဝုဏ္၏ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္ရွိ ေပပင္ႀကီးေပၚတြင္ ဆင့္၍ေပါက္ေနေသာ ေညာင္ပင္တစ္ပင္ ရွိသည္။ ၿမိဳ႕အတြင္းရွိ အျခားေစတီပုထိုးမ်ားတြင္ အမႈေဆာင္ခ်င္သည့္ ေဂါပကမ်ား၊ ဘုရားလူႀကီးမ်ား ေပါမ်ားၾကသည္။ အလွဴရွင္မ်ားလည္း ေပါမ်ားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ နန္းေတာ္ဦးေစတီမွာမူ ဘုရားလူႀကီး လုပ္မည့္ သူလည္း မရွိေပ။ အလွဴရွင္လည္း မရွိသေလာက္ နည္းပါးသည္။

‘‘ဘာျဖစ္လို႔ ဘုရားလူႀကီးလုပ္မယ့္သူ မရွိတာလဲ’’ဟု အေမ့ကို ေမးၾကည့္ေသာအခါ ‘‘မိုးႀကိဳးပစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ဘုရားလူႀကီးလုပ္တဲ့သူမွန္သမွ်ဟာ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု ခိုက္ၾကလို႔ မလုပ္ၾကတာလို႔ ေျပာၾကတာပဲ။ အေမကေတာ့ သိပ္ၿပီးအယံုအၾကည္မရွိပါဘူး။ တုိက္ဆိုင္ တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲဟာ’’ဟု အေမက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာခဲ့ဖူး၍ ဘုရားလူႀကီး မရွိသည့္ အေၾကာင္းအရင္းကို သိခဲ့ရသည္။ အေမမယံုၾကည္သကဲ့သုိ႔ပင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း မယံုၾကည္။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည့္အတြက္ ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းတာ ျဖစ္မည္၊ မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မေကာင္းတာျဖစ္မည္ဟူေသာ ကံ, ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾကည္လက္ခံထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခိုက္သည္ ဆိုသည္မ်ားကို လံုး၀မယံုၾကည္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ခိုက္သည္ဆိုေသာ ေကာလာဟလေၾကာင့္ နန္းေတာ္ဦးေစတီအား ျပဳျပင္မြမ္းမံမည့္သူမရွိ၊ ရွိလွ်င္လည္း ေဘးပတ္ဝန္းက်င္၏ ပေယာဂေၾကာင့္ မျပဳျပင္ၾက၊ ဘုရားလူႀကီးလည္းမရွိ၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မည့္သူလည္း မရွိ၊ လွဴဒါန္းမည့္သူလည္း မရွိဘဲ ကာလရွည္တစ္ခုကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရာ ယခုဆိုလွ်င္ အင္မတန္မွ ယိုယြင္းပ်က္စီးလ်က္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။

မည္မွ်ထိပ်က္စီးေနၿပီလဲဆိုလွ်င္ ေစတီအား ဖူးေျမာ္မည့္သူမ်ားပင္ မရွိေသာအေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ဖူးေျမာ္မည့္သူရွိလွ်င္လည္း ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းမ်ား ထူထပ္ေန၍ ေျမြအႏၱရာယ္၊ ကင္းအႏၱရာယ္မ်ားကို စိုးရိမ္ၾကသျဖင့္ မဖူးေျမာ္ရဲၾက။ ညဆိုလွ်င္လည္း လွ်ပ္စစ္မီးပူေဇာ္မည့္သူမရွိ၍ ေမွာင္မဲေနတတ္သည္။ ထိုသို႔ ေမွာင္မဲေနသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ရပ္ကြက္အတြင္းရွိအခ်ဳိ႕လူမ်ားက သရဲေျခာက္သည္ဟုလည္း ေျပာတတ္ၾကသည္။ သရဲေျခာက္သည္ဆိုေသာသတင္းမွာ ဟုတ္/မဟုတ္ မသိရ။ သို႔ေသာ္ ေသခ်ာသည့္အခ်က္မွာ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိေသာ နန္းေတာ္ဦးေစတီေတာ္ရင္ျပင္တြင္ လူေကာင္းဟုမဆိုႏိုင္သူမ်ားရွိတတ္ၾကသည္။ ေမွာင္ရိပ္ကိုသာရမည္ဆိုလွ်င္ မည္သည့္အရာကိုမွ မေၾကာက္တတ္ေတာ့သည့္ စံုတြဲမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ၀ိုင္းဖြဲ႕ေနၾကေသာ အရက္သမား မ်ားကို ေတြ႕ရတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဂစ္တာတီးေနသည့္ လူမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာေနရာသည္ သူယုတ္မာမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

‘‘ကိုၿဖိဳး အႏၱရာယ္အကင္းဆံုးေနရာက ရန္သူနဲ႔ အနီးဆံုးေနရာဆိုတာကို မင္းၾကားဖူးလား’’

‘‘မင္းဟာက ရိုးေနၿပီ၊ လူတုိင္းသိတယ္’’

‘‘ဒါဆို အဲလိုေျပာတာ ဘာျဖစ္လို႔လဲ’’

‘‘နီးလြန္းလို႔ မျမင္ႏိုင္တာကိုေျပာတာေလ’’

‘‘ေအး အဲဒါ၊ ငါလိုခ်င္တာ အဲဒါ။ ခု မင္းလည္း နီးလြန္းလို႔ မျမင္ႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္’’

ကိုၿဖိဳးတို႔အိမ္ေရွ႕ရွိ ခံုတန္းလ်ားေလးေပၚတြင္ထုိင္၍ စကားေျပာေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုၿဖိဳးတို႔ အိမ္သည္ နန္းေတာ္ဦးေစတီေတာ္၏ အေရွ႕ဘက္ကပ္လ်က္တြင္ ရွိေနေသာအိမ္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကိုၿဖိဳးသည္ သူငယ္တန္းမွ ဘြဲ႕ရသည္အထိ ေမဂ်ာမကြဲဘဲ ေက်ာင္းအတူတူ တက္ခဲ့ ၾကေသာ အခ်စ္ဆံုးငယ္သူငယ္ခ်င္းလည္းျဖစ္၊ တစ္ရပ္ကြက္တည္းသားခ်င္းလည္းျဖစ္၊ တစ္လမ္းတည္းသားခ်င္းလည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အင္မတန္မွ သံေယာဇဥ္ႀကီးၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူ ဘြဲ႕ရၿပီးသည္မွာ သိပ္မၾကာေသးေပ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ဘြဲ႕ရၿပီးသည္ႏွင့္ အလုပ္ ကိုယ္စီ ရရွိခဲ့ၾကသည္။ ရပ္ကြက္အတြင္း၌သာ လုပ္ရေသာ အလုပ္ျဖစ္သည့္အျပင္ လူခ်စ္လူခင္လည္း ေပါမ်ားလွေသာေၾကာင့္ အလြန္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္လာခဲ့သည္။ ထိုအလုပ္သည္ ‘သာနာေတာက္တို’ အလုပ္ျဖစ္သည္။ သာနာေတာက္တိုအလုပ္သည္ အျခားသူမ်ားအတြက္ အလုပ္ဟုမဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္အတြက္မွာ အလုပ္ႀကီးအကိုင္ႀကီးျဖစ္သည့္အတြက္ တန္ဖိုးထားသည္။ ေလးစားသည္။ ျမတ္ႏိုးသည္။ တြယ္တာသည္။ ေပ်ာ္ရႊင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရပ္ကြက္အတြင္းရွိ သာနာေတာက္တို အလုပ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္တည္းပင္ ကန္ထရိုက္ဆြဲထားၾကသည္။

သာနာေတာက္တိုဆိုသည္မွာ သာေရး၊ နာေရးတြင္ ေတာက္တိုမည္ရ လုပ္ရသည့္ အလုပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မဂၤလာေဆာင္၊ အသုဘႏွင့္ အျခားေသာ သာေရးကိစၥ၊ နာေရးကိစၥ မ်ားကိုသာ စနည္းနာလ်က္ရွိသည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွလူမ်ားကလည္း သာနာေတာက္တိုအတြက္ အကူအညီလိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကိုသာ အလုပ္အပ္ၾကသည္။ ေနရာရလာသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကလည္း အကူအညီအေတာင္းခံရလွ်င္ ေပ်ာ္ေန တတ္သည္။ သာနာေတာက္တိုလုပ္သည့္အတြက္ လူအမ်ား၏ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းခံရသည့္အျပင္ ယခုအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ရပ္ကြက္အတြင္း၌ ဘြဲ႕ရသာနာေတာက္တိုႏွစ္ေယာက္ဟု အမည္ရေနၿပီျဖစ္သည္။

‘‘မင္း ငါ့ကို ဘာေတြေျပာေနတာလဲ၊ ဘာလဲကြ နီးလြန္းလုိ႔ မျမင္ႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ’’

‘‘မင္းအိမ္နားမွာ ကပ္ေနတဲ့ ဒီနန္းေတာ္ဦးေစတီကို ေျပာတာကြ။ ၾကည့္ပါဦး ခ်ဳံေတြ၊ ျမက္ေတြ ဆိုတာ လမ္းသြားလမ္းလာေတြၾကည့္လိုက္ရင္ေတာင္ ျမင္လို႔မေကာင္းေတာ့ဘူး။ အဆိုးဆံုးက ဘုရားဖူးခ်င္တဲ့သူ ထိုင္ရွိခိုးဖို႔ ေနရာလြတ္ေတာင္မရွိတာဘဲ’’

‘‘ေအး အဲဒါေတာ့ဟုတ္တယ္ကြ။ အခ်ဳိ႕ ဘာသာတရားကို အင္မတန္ကိုင္းရႈိင္းတဲ့သူေတြဆို ဘုရားေပၚ တက္မလိုလုပ္ၿပီးမွ လမ္းမေပၚကေန လက္အုပ္ေလးခ်ီၿပီး ျပန္သြားၾကတာကို တစ္ခါတေလ ျမင္ရတယ္’’

‘‘အဲဒါေျပာတာေပါ့ကြာ။ ငါတို႔ရပ္ကြက္အတြင္းမွာ ေျပးၾကည့္မွ ဒီေစတီေလးတစ္ဆူရွိတာ။ ဒါေပမဲ့ ခုလိုႀကီးျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္ထဲမွာတစ္မ်ဳိးႀကီးပဲ။ အခါႀကီးရက္ႀကီးေန႔ေတြဆိုလည္း သူမ်ားရပ္ကြက္က ေစတီေတြမွာ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးေနတဲ့အခ်ိန္ ငါတို႔ရပ္ကြက္က ေစတီမွာကေတာ့ အတြဲေတြနဲ႔၊ အရက္သမားေတြနဲ႔ပဲ ျဖစ္ေနတယ္’’

‘‘ဟုတ္တယ္ကြ။ ငါတို႔ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြေတာင္ နန္းေတာ္ဦးေစတီကို လာမဖူးၾကဘူး။ သူမ်ားရပ္ကြက္သြားၿပီး ဖူးၾကတာ’’

‘‘မင္းစဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ ကိုယ့္ရပ္ကြက္မွာ ကိုးကြယ္စရာေစတီရွိရဲ႕သားနဲ႔ သူမ်ားရပ္ကြက္က ေစတီကို သြားဖူးရတယ္ဆိုကတည္းက ငါတို႔ရပ္ကြက္ကလူေတြရဲ႕ အသံုးမက်မႈေတြကို ထုတ္ေဖာ္ျပသေနသလိုပဲလို႔ မင္း မထင္ဘူးလား’’

‘‘သိပ္ထင္တာေပါ့ကြာ’’‘‘ထင္ရင္ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ တတ္ႏိုင္သေလာက္အားနဲ႔ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြ ဖူးခ်င္ လာေအာင္ ခ်ဳံေတြကို ရွင္းရေအာင္ကြာ’’

‘‘အင္း ရွင္းတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ဒီေလာက္ထူတဲ့ ခ်ဳံေတြကို ဘယ္လို ရွင္းမလဲကြ’’

‘‘မင္းကလည္း စစ္မေရာက္ခင္က ျမားကုန္ေနျပန္ၿပီ။ မပူပါနဲ႔ကြ ဒီေစတီခုလိုျဖစ္ေနတာ ဦးေဆာင္မယ့္သူ မရွိလို႔ပါ။ ဦးေဆာင္မယ့္သူသာရွိရင္ သူ႕ဟာနဲ႔သူ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္’’‘‘အဲဒါဆိုလည္း ၿပီးတာပါပဲ။ ဘယ္ေတာ့စမလဲ’’

‘‘လူ႕ေလာကႀကီးဆိုတာ သိပ္ၿပီး ေရရာတာမဟုတ္ဘူး ကိုၿဖိဳးရ။ ေကြးေသာလက္ မဆန္႔မီ၊ ဆန္႔ေသာလက္ မေကြးမီ ေသႏိုင္တယ္တဲ့။ ေတာ္ၾကာ ကုသိုလ္လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားၿပီးခါမွ သဟႆိက ဒါနမေျမာက္ဘဲ ေသသြားရင္ ႏွေျမာစရာႀကီး။ မနက္ျဖန္စမယ္ကြာ’’

‘‘ေအး စဆိုလည္း စမယ္ကြာ။ ခုေတာ့ အခ်ိန္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေနာက္က်ေနၿပီ။ ဗိုက္လည္း ဆာလာၿပီ။ မင္းလည္းျပန္ေတာ့။ ငါလည္း အိမ္ထဲ၀င္ၿပီး ထမင္းစားေတာ့မယ္’’ဟုဆိုကာ ကိုၿဖိဳးတစ္ေယာက္ အိမ္ထဲသို႔ ၀င္သြားခဲ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ စကားစျမည္ ေျပာေနၾကသည္မွာ မည္မွ်ၾကာသြားမွန္းမသိ။ ေတာ္ေတာ္ပင္ ေမွာင္ေနေပၿပီ။ လက္ကနာရီကို ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ နာရီလက္တံအတိုသည္ ရွစ္ဂဏန္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အိမ္ျပန္ရန္အတြက္ ေျခလွမ္းမ်ားကို ျပင္လိုက္စဥ္မွာပင္ သတိတစ္ခ်က္ရ၍ နန္းေတာ္ဦးေစတီေတာ္သို႔ လွည့္ၾကည့္ဖူးေျမာ္လိုက္ရာ ပကတိအေျခအေနတြင္ ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္မဲလ်က္ရွိေသာ္လည္း စိတ္ကူးထဲတြင္ ေရာင္စံုလွ်ပ္စစ္မီးမ်ားျဖင့္ လင္းထိန္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ ၾကည္ႏူးပီတိစိတ္ကေလး ေပၚလာခဲ့ၿပီး ၿပံဳးလိုက္မိ၏။

မင္းထက္ျမိဳင္