အနုပညာဖန်တီးမှုဆိုတာ နှလုံးသားထဲကနေ လာနေသရွေ့ ပုံစံအမျိုးမျိုးနဲ့ ရှိနေတတ်ပါတယ်။ အနုပညာကို ပုံစံအမျိုးအမျိုးနဲ့ ဖန်တီးလို့ရတယ်ဆိုတာကို အီတလီနိုင်ငံက ခရစ်စတိုဖိုရို စကော်ပီနီတီ (Cristoforo Scorpiniti) ဆိုတဲ့ ပန်းချီပညာရှင်က အမှောင်ထဲမှာတောင် အသက်ဝင်တဲ့ ပန်းချီကားတွေကို ရေးဆွဲဖန်တီးတဲ့နည်းကို အသုံးပြုပြီးတော့ သက်သေပြလိုက်ပါတယ်။ ခရစ်စတိုဖိုရိုက သူ့ဖန်တီးမှုကို အသက်ဝင်လာစေတဲ့ အထူးသီးသန့်အက်ခရိုင်းလစ်ဓာတုဆေးတစ်မျိုးကို အသုံးပြုခြင်းအားဖြင့် အမှောင်ထဲမှာတောင် ပန်းချီကားတွေ လင်းနေအောင် ဖန်တီးနိုင်ခဲ့ပါတယ်။
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-045.jpg)
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-046.jpg)
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-047.jpg)
ခရစ်စတိုဖိုရို အသုံးပြုခဲ့တဲ့ ပန်းချီဆေးအရောင်တွေက သူတို့ရရှိတဲ့အလင်းပမာဏပေါ်မူတည်ပြီး အရောင်လင်းထွက်လာအောင် ပြောင်းလဲပေးပါတယ်။ ပန်းချီဆေးအရောင်တွေက အမှောင်ထဲမှာဆိုရင် ပိုပြီးတော့တောင် အရောင်တောက်လာပါတယ်။ ဆေးရောင်ရဲ့အလင်းထွက်စေတဲ့ဂုဏ်သတ္တိပါဝင်တာကြောင့် ပန်းချီကားတွေက ပိုတောက်ပလာရင်းနဲ့ UV အလင်းရောင်ကို တုံ့ပြန်လာမှာဖြစ်ပါတယ်။
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-049.jpg)
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-050.jpg)
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-051.jpg)
သေချာထားမယ်ဆိုရင် ဆေးရောင်တွေက သူတို့ရဲ့အလင်းထွက်စေတဲ့ဓာတ်ကို နှစ် (၈၀) ကျော်လောက်ထိ ထိန်းထားနိုင်တယ်လို့ ခရစ်စတိုဖိုရိုရဲ့အဆိုအရ သိရပါတယ်။ ခရစ်စတိုဖိုရိုက အခြားအက်ခရိုင်းလစ်ပန်းချီဆေးတွေနဲ့ အရောင်တွေရောစပ်ပြီး ရေကို ပေါင်းထည့်ခြင်းဖြင့် အလင်းရောင်ရဲ့အရောင်ထွက်အားပြင်းတာကို ပြောင်းလဲပါတယ်။ ပန်းချီဆေးတွေအားလုံး ခြောက်သွားတဲ့အခါ ခရစ်စတိုဖိုရိုက ပန်းချီကားတွေကို တတ်နိုင်သလောက် တာရှည်ခံဖို့အတွက် အခန်းတွင်းအပူချိန်နဲ့ ထားပါတယ်။
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-052.jpg)
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-054.jpg)
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-055.jpg)
အမှောင်ထဲမှာ အလင်းထွက်တဲ့ အက်ခရိုင်းလစ်ပန်းချီဆေးကို ပြန်လည်ပြည့်ဖြိုးမြဲအလင်းစွမ်းအားရဲ့အရင်းအမြစ်အဖြစ် ယူဆထားပါတယ်။ အလင်းထွက်စေတဲ့ဂုဏ်သတ္တိကြောင့်ပဲ ပတ်ဝန်းကျင်က အလင်းတွေအားလုံးကို အဲဒီဓာတ်က စုပ်ယူပြီး အမှောင်ထဲမှာ အလင်းဖြာထွက်စေပါတယ်။ ခရစ်စတိုဖိုရိုရဲ့အနုပညာလက်ရာတွေက အမှောင်ထဲမှာတောင် လင်းထွက်နေတဲ့ပန်းချီကားတွေဖြစ်တဲ့အတွက် တကယ်ကို မိုက်ပါတယ်။ မီးဖွင့်ထားတဲ့ပုံနဲ့ မီးပိတ်ထားတဲ့ပုံတွေကိုလည်း ဘယ်လိုကွာခြားလဲသိရအောင် နှိုင်းယှဉ်ပြထားပါတယ်။ သူ့ရဲ့ပန်းချီကားတွေကို စာဖတ်ပရိသတ်တွေကြည့်ပြီး အမှောင်ထဲမှာ လင်းနေတဲ့ပန်းချီကားတွေကိုတောင် ဖန်တီးချင်စိတ်ပေါက်သွားကြတယ်မလား။
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-056.jpg)
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-057.jpg)
![](https://yoyarlay.com/wp-content/uploads/2020/09/18-9-2020-yyl-058.jpg)
Ref: How an Italian Artist Uses a Special Technique to Create Paintings That Come Alive in the Dark
WL (ရိုးရာလေး)